Tretja triada

Sedmošolci smo se pri starih starših in drugih starejših krajanih, ki so delali še v rudniku ali so drugače spremljali življenje rudarjev v času delovanja rudnika, pozanimali, če se spomnijo česa o življenju rudarjev in njihovih družin, kakšnih humorističnih zgodb iz delovnega okolja rudarjev in vzdevkov, ter to zapisali.

Učenci 8. razreda smo se osredotočili na temo gozdarstvo in razvoj gozdarjenja. Seznanili smo se z uporabo lesa v rudniku pri pridobivanju živega srebra. Temu so služile tudi Kanomeljske klavže, ki smo si jih tudi v živo ogledali ter nato risali z ogljem.

V devetem razredu pa smo se na predavanju upokojenega zdravnika, ki je zdravil rudarje, ko je bil rudnik še v delovanju, seznanili z vplivi rudarjenja na zdravje ljudi.

V nadaljevanju smo v eni skupini najprej prisluhnili, kako se izdela oglarsko kopo, nato pa smo jo še sami postavili. Svoje moči smo preizkusili v žaganju z amerikanko.

Druga skupina je spoznala postopek lončarjenja in žganja lončenih izdelkov, med drugim tudi izdelave posod za shranjevanje živega srebra. Izdelovali smo posode iz gline.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja